Oeps, alweer een maand later! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sandra Grootjans - WaarBenJij.nu Oeps, alweer een maand later! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sandra Grootjans - WaarBenJij.nu

Oeps, alweer een maand later!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 September 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Wauw, het is echt lang geleden sinds ik mijn laatste blog heb geschreven!

Het is nu bijna 2 maanden geleden sinds ik mijn Disney-avontuur ben begonnen en ik ben er inmiddels wel aan gewend geraakt. De vaste routine is altijd 5 dagen werken en 2 dagen vrij. Gelukkig hoef ik alleen tussen 7:30 en 20:00 te werken, in verband met de vroege sluitingstijden van Animal Kingdom. Hierdoor heb ik niet alleen 2 vrije dagen, maar heb ik vaak ook nog de kans om ’s avonds iets te doen. Aangezien ik na het werk nog wel moet eten, gaan we tijdens deze avondjes vaak (uit) eten met collega’s, huisgenootjes en schoolgenootjes uit Nederland.

Het werk
Het werk vind ik nog steeds heel leuk. Het is erg sociaal werk, waarbij je bijna de hele dag aan het praten bent. Bij de ochtendshifts ben ik voornamelijk bezig om mensen zo snel mogelijk op een vriendelijke manier naar binnen te krijgen. Alle gasten zijn dan nog erg blij en hebben zin om naar binnen te gaan, waardoor zij mij vaak een goed gevoel geven in de ochtenden. Daarnaast gaan de ochtendshifts erg snel, omdat je gewoon geen moment stil staat! Het is ongelooflijk hoeveel mensen er tegelijkertijd naar binnen willen; om 9.00 opent het park en iedereen verzamelt voor de ingang om zo snel mogelijk naar binnen te kunnen!
De middag-/avondshifts gaan altijd wat langzamer. In de middag is iedereen al in het park en zijn er vooral veel mensen die weer vertrekken. Bij de touch points (ingang) is het heel rustig. Mijn middagen bestaan dan ook voornamelijk uit gesprekken met collega’s en gasten, wat ik ook zeker niet erg vind.. Nadat het park gesloten is, moeten wij nog wachten tot iedereen het park uit is. Wij verplaatsen ons naar de exit om doei te zeggen tegen alle bezoekers en na ongeveer 1,5 uur na sluitingstijd is het tijd voor ons om weer naar huis te gaan.

Mijn vrije dagen
Mijn vrije dagen zijn wel het meest bijzonder hier. Ik heb al zoveel dingen meegemaakt, wat ik thuis nooit mee zal maken. Ik ga regelmatig naar de parken toe om met vrienden in de attracties te gaan (ik ben dan ook al zeker 8 keer in de Space Mountain geweest). Inmiddels heb ik alle parken al bezocht, maar nog langer niet helemaal gezien. Het is dan ook ongelooflijk dat de meeste mensen een park in één dag bezoeken, want er is zoveel wat je dan nog niet gezien hebt!
De waterparken zijn ook erg leuk, vol met waterglijbanen, golfslagbaden (Typhoon Lagoon heeft de hoogste golven die ik ooit heb gezien, echt heel tof!) en uiteraard de leuke thematisering!
Naast Disney ben ik ook wel eens te vinden bij Universal Studios, aangezien ik daar nu een annual pass voor heb. De attracties halen je wel uit de ‘Disney-sleur’, aangezien Disney voornamelijk bestaat uit familie-attracties en bij Universal zijn meer thrill rides (zoals veel achtbanen met loopings) te vinden. Ook Universal heeft een eigen waterpark: Wet ’n Wild.Dankzij onze Universal Annual Pass mochten we het gratis bezoeken, maar ik vind dit waterpark minder bijzonder dan de waterparken van Disney. Desondanks heb ik me bij Wet ’n Wild prima vermaakt. De leukste attracties waren de waterglijbanen ‘Brainwash’ en ‘Disco H2O’. Beide waterglijbanen zijn overdekt en gethematiseerd zoals ik nog nooit heb gezien!

Orlando lijkt een soort hoofdstad voor de pretparken, maar dat betekent niet dat dat het enige is wat er te doen is. In de omgeving zijn zoveel activiteiten en bezienswaardigheden. Ik ga bijvoorbeeld regelmatig shoppen, ben bij een baseball game geweest, heb Don Diablo gezien in Downtown Orlando en ben naar Rock Springs geweest.

Baseballgame
De baseball game was een toffe ervaring en typisch Amerikaans! Via Disney’s housing events konden we naar Tampa Bay Rays vs Boston Red Sox. Het kostte $60 voor een ticket in de party section, transport en all-you-can-lunch buffet. De match duurde erg lang (3,5 uur!) dus in tussentijd ben ik wezen rondkijken in het stadion. Bij de merchandise heb ik een Tampa Bay Rays pet gekocht, waar ik supertrots op ben (zie foto’s)!

Don Diablo!!!
Donderdag 4 september kwam Don Diablo optreden in Orlando. Ik vind Don Diablo een best toffe DJ, maar zeker nu ik hier in Amerika zit mis ik de Nederlandse DJ’s toch wel.. De DJ’s van House of Blues (in Downtown Disney, waar ik soms ga stappen) zijn namelijk lang niet zo goed als die wij in Nederland hebben. Bovendien was de entree maar $15 en dus heb ik mijn huisgenootjes meegesleurd om hen een stukje Nederlandse cultuur te laten proeven.
Om 22:00 waren we bij Firestone Orlando, waar Don Diablo zou optreden. Don Diablo zou pas om 1:00 optreden, dus daarvoor hebben we voornamelijk rondgekeken wat er allemaal gebeurde. Het stappen in Amerika is namelijk wel anders dan in Nederland. Er waren bijvoorbeeld veel mensen die zelf voor entertainment zorgde. Een aantal hadden handschoentjes met lichtjes aan en gaven mensen een lichtshow. Ze hebben een bepaalde choreografie met hun vingers om de lichtjes van kleur te laten veranderen en gecontroleerd te laten bewegen. Daarnaast waren er mensen met laserlichtjes, hoelahoeps, lichtgevende ballen en nog veel meer om de mensen in de club te vermaken. Naast alle entertainment is de sfeer ook anders bij het stappen. Ik had het ook al gemerkt bij House Of Blues, maar mensen gaan voornamelijk stappen om te scoren, wat blijkbaar ook vaak lukt..
Om 1:00 kwam Don Diablo draaien. De sfeer veranderde een beetje en mensen begonnen meer te dansen en te springen. Ik genoot echt van zijn optreden en lichtshow, wat een held is het!  Na zijn optreden kwam hij nog even naar het publiek om wat foto’s te nemen. Daar heb ik hem in het Nederlands aangesproken, met als reactie “HEEE EEN NEDERLANDER”. Zo hebben we een gesprek gehad in het Nederlands, terwijl de mensen om ons heen geen idee hadden waar we het over hadden! Don Diablo is niet alleen een goede DJ, maar is ook nog eens heel erg lief! Ik heb een knuffel gekregen en dankzij mijn huisgenootje Lynsey hebben ik ook een aantal foto’s van Don Diablo en mij. Een hele bijzondere avond dus!

Rock Springs!!!
Woensdag 10 september was het plan om naar Miami te gaan met een meisje dat ook in Animal Kingdom (Deirdre) werkt. We konden met een partybus heen, waarbij je vlakbij het strand wordt afgezet, overdag kunt doen wat je wilt en ’s avonds weer van het strand werd opgepikt. Helaas ging dit niet door, omdat Deirdres werkrooster tussendoor was veranderd. In plaats daarvan heb ik iets anders vets meegemaakt!
Mijn manager en een man van de security vertelden over dat zij vroeger regelmatig naar Rock Springs gingen. Een plaats middenin de natuur waar je in het water kunt zwemmen en verschillende dingen kunt doen. Het leek me leuk om dat een keer mee te maken, dus ik heb wat mensen verzameld en zo zijn we woensdag naar Rock Springs geweest!
Samen met 2 huisgenootjes, een buurjongen, een collega en 2 van zijn vrienden zijn we met 2 auto’s naar Apopka gereden (ongeveer 45 minuten van Orlando). Eenmaal daar aangekomen, was het een en al rust en vredigheid. Het was niet druk en zag er allemaal supermooi uit! Het water was ook zó helder dat je alles kon zien. Bij Rock Springs kun je barbecueën, volleyballen, op het ‘strand’ liggen en met de stroming mee in het water dobberen. Er was namelijk een soort parcours wat je kon afleggen, al liggend in je zwemband. Bij dat parcours zijn ook veel dieren te zien. Zo stond er bij het begin een waarschuwing dat er alligators in de buurt leven, maar deze hebben we niet gezien. Ze zijn namelijk vooral te vinden op het land i.p.v. in het water en ookal zouden we er één zien, meestal doen ze niks bij mensen. Verder zijn er bijvoorbeeld otters gespot, megagrote spinnen, schildpadden, wasberen (inclusief de hondsdolheid), veel vissen en een havik.
Wat opviel was dat veel mensen dingen aan het zoeken waren met een zeefje. Een vrouw die aan het kamperen was bij Rock Springs, vertelde ons dat er heel veel te vinden is in het water. Ze had bijvoorbeeld al meerdere fossielen, haaientanden en een lamantijnentand gevonden! Allemaal puur natuur dus!

Nu zijn mijn vrije dagen voor deze week weer voorbij en staan 5 werkdagen op het programma. Maar daarna zal ik vast en zeker weer leuke dingen doen! Zo staat bijvoorbeeld Universal Halloween Horror Nights (grote versie van Walibi Fright Nights), het strand en Miami voor binnenkort op het programma!

Zoals je waarschijnlijk wel door hebt vermaak ik me hier prima! Nog steeds verveel ik me geen moment en geniet ik van elke dag.

  • 27 Oktober 2014 - 17:59

    Titia Van Den Berg:

    Sandra Reinier is onderweg met lekkers voor sinterklaas. wij wachten op het laatste oktober nieuws van jou want je schreef 1x per maand en deze maand nog niet. hier gaat alles goed liefs van opa en oma en veel plezier met Reinier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Hoi allemaal! Ik ben Sandra, 19 jaar oud, kom uit Assen, maar woon nu in Tilburg. Daar studeer ik Communicatie International Event, Music & Entertainment Studies (oftewel: CO IEMES). In het 3e jaar van de opleiding moet je een half jaar stage lopen en voor mij is dat al bijna: in juli ga ik een half jaar naar DISNEY WORLD, ORLANDO, FL! Op mijn blog houd ik jullie uiteraard op de hoogte van mijn avontuur bij Disney. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Veel liefs, Sandra

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 6051

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 01 Oktober 2015

Amerika

15 Juli 2014 - 07 Januari 2015

Disney World, Orlando, FL

Landen bezocht: