Klaar om te gaan! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Sandra Grootjans - WaarBenJij.nu Klaar om te gaan! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Sandra Grootjans - WaarBenJij.nu

Klaar om te gaan!

Door: Sandra Grootjans

Blijf op de hoogte en volg Sandra

13 Juli 2014 | Nederland, Assen

Morgen is het de grote dag; om half 11 vertrekken wij vanaf Schiphol naar Orlando. Ik vond het dan ook nodig om nog even wat te vertellen voordat ik straks geen tijd meer heb!

Blijkbaar heb ik nog echt heel weinig verteld over mijn stage bij Walt Disney World dus dit wordt een lang bericht :)

Ik ga dus via school 6 maanden stage lopen bij Walt Disney World (vanaf 15 juli t/m 7 januari). Dit is ons gewoon aangeboden door school (Fontys Academy for Creative Industries) aangezien zij nu een contract hebben met Disney World. We konden ons hiervoor aanmelden zolang je je propedeuse al had behaald of in het eerste semester zou behalen. Gelukkig had ik deze al gehaald, dus dit was voor mij geen probleem.
Nadat je kenbaar had gemaakt dat je serieus geïnteresseerd was, kreeg je een interview met Yummy Jobs. Dit is een soort tussenbedrijf tussen Fontys ACI en Disney World die ons hielpen met de voorbereiding. Na het interview hoorden dat iedereen door was en iedereen daarom een job interview kreeg met Disney en CMU. Hierbij hoorde je definitief of je naar Walt Disney World mocht en ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ik hierna een mail ontving met een felicitatie dat ik er 6 maanden stage mocht gaan lopen! Bij deze felicitatie kreeg ik ook te horen welke rollen (geen functies; maar rollen en geen employee; maar cast member!) ik zou gaan vervullen: 3 maanden operations en 3 maanden quick service food & beverage.

Ik heb al heel vaak de vraag gehad met wat ik nou moet gaan doen bij Disney en dat zijn dus voornamelijk deze 2 dingen. Het is voor sommigen heel simpel werk, want bij operations sta je waarschijnlijk bij de attracties (knopjes drukken, karretjes controleren etc) en bij de quick service food & beverage sta ik eten te bakken of te verkopen.
Naast het werken bij Walt Disney World hebben we ook nog één dag in de week les bij de Central Michigan University (gewoon op het terrein van Disney World gelukkig en niet helemaal in Michigan!) waar ik zoals het er nu uitziet meer ga leren over experiental learning en Disney heritage. En alsof dit nog niet genoeg is hebben we ook nog een opdracht mee vanuit school om te kijken naar verschillende aspecten van Disney World. Deze opdracht lijkt wel een beetje op de opdracht die wij kregen bij het vak visitors attractions - waar we veel leerden over themaparken - waardoor dit mij gelukkig wel een leuke opdracht lijkt.

Een andere vraag die vaak wordt gesteld is waar wij gaan overnachten tijdens ons verblijf in Amerika.
Walt Disney World heeft een eigen verblijf voor medewerkers wat is verdeeld in 4 plekken: Vista Way, The Commons, Patterson Court en Chatham Square. Deze 4 verblijven kun je zien als bungalowcomplexen waar je met 2 tot 8 mensen per huisje verblijft en met 2 of 3 mensen per kamer. We weten pas waar we terecht komen wanneer we ons moeten inschrijven bij onze huisjes (Disney dorms), dus dat is nog 2 daagjes afwachten!

Morgenochtend om 10:25 is het dus zover! We vertrekken met 15 schoolgenootjes vanuit Schiphol. De groep waarmee ik in het vliegtuig zit gaat eerst naar Detroit en vanaf Detroit naar Orlando, waar we om 18 uur aankomen. Er is trouwens een tijdverschil van 6 uur, dus we zijn er om 12 uur Nederlandse tijd.
Voor morgen hebben we eerst een hotel geboekt zodat we in ieder geval op tijd zullen arriveren voor het inschrijven voor onze huisjes in Disney, wat om 12 uur de volgende dag moet gebeuren en vanaf dan begint het avontuur echt!

Ik ga mijn vrienden en familie echt enorm missen, maar ik heb er ook wel heel veel zin in! :)

Hopelijk hebben jullie nu eerst genoeg informatie en als jullie vragen hebben ben ik eerst nog bereikbaar op mijn huidige telefoonnummer of kun je een berichtje plaatsen op Facebook of onder dit bericht! Voor nu is het tijd om te slapen zodat ik morgenochtend om 7 uur op Schiphol kan staan :)


LET THE ADVENTURE BEGIN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Hoi allemaal! Ik ben Sandra, 19 jaar oud, kom uit Assen, maar woon nu in Tilburg. Daar studeer ik Communicatie International Event, Music & Entertainment Studies (oftewel: CO IEMES). In het 3e jaar van de opleiding moet je een half jaar stage lopen en voor mij is dat al bijna: in juli ga ik een half jaar naar DISNEY WORLD, ORLANDO, FL! Op mijn blog houd ik jullie uiteraard op de hoogte van mijn avontuur bij Disney. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Veel liefs, Sandra

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 6056

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 01 Oktober 2015

Amerika

15 Juli 2014 - 07 Januari 2015

Disney World, Orlando, FL

Landen bezocht: