The Disney Magic tot nu toe! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sandra Grootjans - WaarBenJij.nu The Disney Magic tot nu toe! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sandra Grootjans - WaarBenJij.nu

The Disney Magic tot nu toe!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Het is nu alweer meer dan een maand geleden dat ik aankwam op het vliegveld van Orlando en alweer meer dan een maand geleden sinds mijn Disney avontuur is begonnen. En nog steeds is het héél leuk.
Sinds de laatste blog is er weer van alles gebeurd, waarvan iets best heftigs. Twee van mijn huisgenoten zijn namelijk 5 maanden eerder naar huis gestuurd. Dit omdat zij kookwijn hadden in een 21- appartement. Omdat alcohol pas vanaf 21 jaar legaal is in Amerika zijn er appartementen speciaal voor ‘minderjarigen’ (18-20 jaar) die geen alcohol mogen drinken. Ik zit uiteraard in een van deze 21- appartementen (en inderdaad, ik mag een half jaar géén alcohol drinken) samen met 2 Chinezen die na de start van het programma 21 jaar zijn geworden. Hierdoor mogen zij wel alcohol drinken, maar er mag nog steeds geen alcohol in ons appartement gehouden worden. Ze hielden zich hier wel aan, op de kookwijn na. Nadat de security hierachter is gekomen, werd hen de volgende dag bij een meeting verteld dat zij het Disney programma moesten verlaten binnen 24 uur. DRAMA dus, want binnen 24 uur vertrekken terwijl je uit ging van 5 maanden is gewoon niet te doen. Dat was even gezamenlijk huilen, want ookal waren er af en toe wat problemen met deze 2 meiden (zoals kastruimte of schoonmaken), mijn kamergenootje was wel altijd heel lief voor mij..

Dit is een week geleden gebeurd en vandaag was het tijd voor een nieuw kamergenootje. Toen ik terugkwam van werk heb ik mijn kamergenootje Lynsey leren kennen, een Amerikaan uit de staat Michigan. Ik had al afgesproken iets te doen met Lucinda en Annelieke en we hebben haar meegevraagd. Eerst zijn we naar de Walmart geweest en daarna gingen we met z’n 4en uit eten bij Raglan Road; een Iers restaurant in Downtown Disney. Een geslaagd dagje dus!

Morgen staat een (kort, maar krachtig) bezoek aan Typhoon Lagoon op de planning. Dit is het laaste park van Disney World wat ik nog niet heb gezien. De parken Magic Kingdom, Hollywood Studios, Animal Kingdom, Epcot en waterpark Blizzard Beach heb ik allemaal inmiddels bezocht en bevallen zeer goed. Ik heb dus ook wel verwachtingen van Typhoon Lagoon, maar Disney kennende zal ook dit niet tegenvallen!

Ik blijf mijn Disney stage echt heel tof vinden. Er is echt altijd wat te doen en het werk valt ook best mee. Iedereen is zo blij en dankbaar, iets wat ik niet gewend ben. Het zijn dan ook de kleine dingen die het werk beter maken; kleine kinderen die vol trots iets laten zien, spontane knuffels, heel veel bedankjes, foto’s en noem maar op. De mensen hier zijn ook echt leuk, daar vermaak ik me komende maanden ook wel mee!

Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden, ookal schrijf ik niet overal over. Als je meer wilt weten kun je me natuurlijk gewoon een berichtje sturen  . Veel liefs uit Amerika!

  • 19 Augustus 2014 - 22:39

    Opa En Oma Van Den Berg:

    liefste Sandra wat weer een goed verhaal je bent altijd tof naar anderen en daar zijn we trots op. hier gaat het goed we gaan zo weer slapen het is bijna 23 uur. ik ben nog steeds actief met voedselbank en mantelzorg ik mag zelfs een lezing houden op 30 september voor 160 studenten van Windesheim over mantelzorg. met mijn 67 jaar vind ik dat spannend. oma Luitjens komt ook nog iedere dag lopend naar ons huis het wordt wel steeds moeilijker maar ze doet het toch nog met haar 90 jaar. opa en oma Grootjans zijn ook nog een middag bij ons geweest ook lopend en dit ging ook goed ook zijn ze lopend terug gegaan. ik denk nu dat het mooie weer voor dit jaar op is. het voelt alsof het herfst wordt. opa kan trouwens beter tegen de kou als tegen de warmte. met Janine Ismael Jasmijn gaat het ook goed ze zijn vorige week naar Limburg geweest. gisteren moesten ze weer naar school. allebei groep 8 ze mochten kiezen waar ze wilden zitten Ismael koos voorin de klas en Jasmijn helemaal achterin. nou weet ik geen nieuws meer dus ik ga lekker nog even opa helpen voor de nacht, mijn zorghotel draait nog op volle toeren veel liefs en groetjes van je opa en oma in MM.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Hoi allemaal! Ik ben Sandra, 19 jaar oud, kom uit Assen, maar woon nu in Tilburg. Daar studeer ik Communicatie International Event, Music & Entertainment Studies (oftewel: CO IEMES). In het 3e jaar van de opleiding moet je een half jaar stage lopen en voor mij is dat al bijna: in juli ga ik een half jaar naar DISNEY WORLD, ORLANDO, FL! Op mijn blog houd ik jullie uiteraard op de hoogte van mijn avontuur bij Disney. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Veel liefs, Sandra

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 6044

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 01 Oktober 2015

Amerika

15 Juli 2014 - 07 Januari 2015

Disney World, Orlando, FL

Landen bezocht: